Žiūriu, pastarojo
skandalo dėl neva neteisėto Diego Oyarzuno registravimo rungtynėms su Kauno"Spyriu" kontekste visi vieni per kitus socialinėje medijoje įniko
demonstruoti savo gilią teisinę išmintį, cituodami vieną vienintelį (spėju,
jiems žinomą) teisinį principą "Nežinojimas neatleidžia nuo
atsakomybės". Suprask, pats Žalgiris kaltas dėl skandalo ir techninio
pralaimėjimo, nes Klubo pastangos išsiaiškinti realią situaciją su Diego
Oyarzuno statusu iš esmės yra nelygiavertės absoliučioms LFF Varžybų nuostatų
ir LFF Drausmės kodekso normoms.
Deja, teisės
doktrinoje minėtas principas nėra vienintelis. Teisės principų yra daug.
Tad pasakius
"A", vertėtų tarti ir "B". O "B" šioje
situacijoje yra kitas teisės principas - visi neaiškumai ir abejonės
traktuojami įtariamojo (kaltinamojo) naudai (dubia judicis de maltitia alterius
semper sunt in meliorem partem interpretanda).
Teisės doktrinoje
pripažįstama, kad teisės normas, susijusias su teisinės atsakomybės asmeniui
nustatymu ir taikymu, jo nubaudimu, negalima aiškinti plečiamai.
Atsižvelgiant į
teisinės atsakomybės prigimtį ir pobūdį, šios atsakomybės taikymo pagrindai ir
procedūra neabejotinai turi būti AIŠKIAI nustatyti šią atsakomybę
reglamentuojančiame teisės akte. Kai to nėra (atsakomybės taikymo pagrindai ir
procedūros kertasi tarpusavyje viename teisės akte arba konkuruoja keliuose
susijusiuose teisės aktuose), atsiranda pagrįstos abejonės dėl to, ar teisinė
atsakomybė yra taikoma pagrįstai. Tokiu atveju visos abejonės ir turi būti
traktuojamos traukiamo atsakomybėn subjekto naudai.
Pagal LFF Varžybų
nuostatų 198 punkto nuostatas pareiga skirti žaidėjams drausmines nuobaudas už
gautas korteles yra išskirtinė LFF Drausmės komiteto prerogatyva: "Bet
KOKIU ATVEJU LFF Drausmės komitetas, remdamasis Rungtynių protokolų įrašais, delegatų
bei inspektorių ataskaitomis, SKIRIA ir, INFORMUOJA Klubus apie paskirtas
drausmines nuobaudas."
Ši prerogatyva seka iš
LFF Drausmės kodekso nuostatų, detalizuojančių tiek drausminių nuobaudų
(sankcijų) taikymo taisykles apskritai (25 straipsnis: "KIEKVIENU ATVEJU
sankciją PARENKA ir jos dydį bei mastą NUSTATO Drausminiai organai"), tiek
standartinių sankcijų už geltonas / raudonas korteles skyrimo procedūrą
konkrečiai (74 straipsnis: "Už Rungtynių metu žaidėjams paskirtas (...) korteles
standartines ar automatines Drausmės kodekse nurodytas SANKCIJAS vienasmeniškai
SKIRIA Drausmės komiteto atsakingas sekretorius, remdamasis Rungtynių teisėjų
informaciją apie parodytas (...) korteles").
Čia ir prasideda visas
įdomumas, nes LFF Drausmės kodekso 6 ir 7 straipsnio nuostatos, pagal kurias
dviejų geltonų arba raudonos kortelės parodymas žaidėjui vienose rungtynėse
lemia "automatinę kitų Rungtynių praleidimo (diskvalifikacijos)
sankciją", pasirodo, nėra jau tokios absoliučios ir imperatyvios, kol jų
NEPASKIRIA LFF Drausminiai organai.
Teisės normų
prieštaravimas? Iš dalies taip.
Teisės normų
konkurencija? Akivaizdžiai taip.
Ar LFF Drausmės
komitetas nagrinėjo teisėjų informaciją apie 2017 m. lapkričio 19 d. Sūduvos ir
Žalgirio rungtynių metu parodytas geltonas ir raudonas korteles? Taip, ir net
paskyrė už tai Žalgiriui drausminę sankciją - 150 eurų baudą.
Ar LFF Drausmės
komitetas šio ar kito posėdžio metu, nepažeisdamas LFF Drausmės kodekse
nustatytų terminų, priėmė sprendimą dėl automatinės kitų Rungtynių praleidimo
(diskvalifikacijos) sankcijos Diegui Oyarzunui skyrimo? Ne arba bent jau LFF
Drausmės kodekse nustatytais terminais apie tai neinformavo Vilniaus Žalgirio
klubo.
Ar Rungtynių
praleidimo (diskvalifikacijos) sankcija galioja jos nepaskyrus ir nepaskelbus?
Ne. Ir šio atsakymo kategoriškumą sąlygoja anaiptol ne autoriaus simpatijos
Vilniaus Žalgirio komandai. Drįstu spėti, jog LFF Drausmės kodekso autoriai
savo laiku taip bandė įgyvendinti kitą esminį teisėtumo principą, pagal kurį
nustatyta tvarka nepriimti ir nepaskelbti sprendimai negalioja. Šioje
situacijoje siūlau gal kiek banaloką analogiją su Baudžiamuoju kodeksu - jame
aiškiai surašyti teisės pažeidimai, juos kvalifikuojantys požymiai ir teisinės
sankcijos už atitinkamas veikas. Tačiau nei viena imperatyvi Baudžiamojo
kodekso nuostata nėra realizuojama savaime, kol to atitinkamo sprendimo
nepriima ir nepaskelbia teismas.
Todėl šioje
situacijoje puikiai suprantu Vilniaus Žalgirio administracijos sumišimą dar praėjusiais metais sulaukus būtent tokių LFF Drausmės komiteto sankcijų ir tą tylią abejonę, ar
toks minėto LFF Drausminio organo sprendimas yra galutinis ir tikras. Antra
vertus, LFF Varžybų nuostatų 198 punkto nuostata pagal kurią Klubai privaloma
tvarka turi vesti žaidėjų įspėjimų ir pašalinimų apskaitą dar nesuponuoja pareigos
patiems sau taikyti vienokių ar kitokių drausminių nuobaudų (sankcijų). Juk yra
akivaizdus semantinis skirtumas tarp VESTI APSKAITĄ ir SKIRTI NUOBAUDAS.
Tačiau kur kas geriau
suprantu Vilniaus Žalgirio administracijos pasipiktinimą, kai šioje skandalingoje
istorijoje iš esmės apsilažalinęs LFF Drausmės komitetas ėmė ir nubaudė Klubą,
skirdama komandai techninį pralaimėjimą už nuobaudą, kurios teisine prasme
nėra. Problema tame, kad LFF Drausmės komitetas jau yra priėmęs sprendimą dėl
Diego Oyarzuno gautų kortelių. Ir šis sprendimas nesukuria pagrindo taikyti
komandai techninio pralaimėjimo sankcijos. Tai, ką 2018 m. kovo 1 d. padarė LFF
Drausmės komitetas yra tapatu dar vieno teisės principo - negalima du kartus bausti už tą patį dalyką (non bis
in idem) – pažeidimui.
Apibendrindamas anksčiau išdėstytą, nuoširdžiai linkiu žalgiriečiams kantrybės ir sėkmės ginant savo interesus LFF Apeliaciniame komitete.
UPD. O štai ir labai logiškas, lauktas bei tikėtasis LFF Apeliacinio komiteto sprendimas.
UPD. O štai ir labai logiškas, lauktas bei tikėtasis LFF Apeliacinio komiteto sprendimas.
Komentarai